Requiem_Mozart

Rèquiem de Mozart

Dissabte 2 de març – 20.30 h

Teatre de La Llotja de Lleida

Diumenge 3 de març – 18 h

L’Ateneu de Tàrrega

L’Orquestra Simfònica Julià Carbonell, juntament amb l’Orfeó Lleidatà, i amb el suport de l’Institut d’Estudis Ilerdencs de Lleida, s’uneixen de nou per homenatjar plegats la figura del Lluís Virgili, director coral i pedagog musical lleidatà, director de l’Orfeó Lleidatà durant 40 anys i qui va recuperar l’esperit dels antics orfeons catalans, malmesos per la guerra i la dictadura. La seva figura va fomentar la creació de moltes corals arreu del territori lleidatà.

Fitxa artística

Orfeó Lleidatà
Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida-OJC
Marta Garcia Cadena, soprano
Marta Infante, mezzosoprano
Eduard Mas, tenor
Néstor Pindado, baríton
Pedro Pardo, director

Marta disc

Marta Garcia Cadena

La Marta Garcia Cadena neix a Barcelona i inicia els seus estudis musicals als 6 anys. Es gradua en l’ especialitat d’ Interpretació del Cant Clàssic i Contemporani amb Assumpta Mateu i Enedina Lloris a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Perfecciona els seus estudis a la històrica Hochschule für Musik und Theater Felix Mendelssohn Bartholdy de Leipzig (Alemanya) amb la professora Regina Werner-Dietrich. Aprofundeix en el Bel canto amb l’especialista Peter Berne, del qual rep les màximes qualificacions. Posteriorment inicia el Màster en interpretació de la Música Antiga a l’ESMUC amb la Marta Almajano, i finalitza el seu concert de Projecte Oniria del qual n’obté Matrícula d’Honor.

Treballa en el camp del Lied amb W. Rieger, A. Mateu, F. Poyato, M. Shirai, A. Branch, R. Werner, D. Baldwin i P. Moll. Rep Masterklass i consells d’ E. Lloris, J. Kaufmann, K. Widmer, A. Chova, L. Dawson, L. Coppola, I. Cottrubas, T. Berganza, G. Kayes, M. Casals, E. Kirkby, M. Boone, i D. Zajick, entre d’altres.

Estudis com el Grau professional de piano amb el professor Jordi Camell (Conservatori de Sabadell), Educació Musical i la llicenciatura d’ Història i Ciències de la Música (UAB), i cursos de direcció coral enriqueixen la seva formació donant-li un perfil més ampli.

Professionalment ha realitzat diversos recitals i concerts per Catalunya, Andorra, Suïssa, França i Alemanya. Ha cantat el rol principal a l’estrena mundial de l’òpera contemporània 4Carmen dirigida per Marc Rosich, una producció d’OBNC, representada al Festival de Perelada, a l’Arts Sta. Mònica de Barcelona i la Neuköllner Oper Berlín, així com en l’estrena absoluta de l’òpera Java Suite d’Agustí Charles amb representacions al Festival de Perelada, Barcelona i Theater Basel. Debuta en el Gran Teatre del Liceu en un concert homenatge a la figura de Victoria de los Ángeles i al Palau de la Música amb el Carmina Burana de C. Orff. Ha cantat també dins el Festival de Música Antiga dels Pirineus amb el Cor Cantiga i col·laborant amb l’ensemble Inégal Consort, el Festival “En Blanc et Noir” (Lagrasse, França), a la Schumannhaus dins el Schumannfest (Leipzig, Alemanya). Ha participat en els espectacles Desig d’Òpera d’E. Alavedra al Versus Teatre de Barcelona i Operetta de J. Purtí al Festival d’Avignon Off (França), Lisistrata en el rol principal al Teatre Nacional de Catalunya, i les òperes Dido i Enees, la Serva Padrona i Le nozze di Figaro. Ha col.laborat amb orquestres com l’Orquestra Barroca Catalana, Orquestra de Cambra de Lleida, Inégal Consort, la Simfonietta, el Ripieno Consort, i El Teatre Instrumental, entre d’altres.

Ha treballat durant un llarg període amb el pianista Jordi Humet, amb qui han gravat el disc de Lied “Widmung” amb el segell discogràfic Columna Música. Ha col·laborat en altres discos de la Fundació Victoria dels Àngels, de la qual en va rebre una beca d’excel·lència l’any 2008. El mateix any és premiada en el Concurs de Cant Líric de Premià de Mar (Barcelona). La discografia més recent inclou un treball dedicat a la figura de Michael Meier en una publicació de l’editorial Siruela.

El seu interès per la interpretació teatral la porta a realitzar un curs monogràfic sobre Boris Vian a la Prima del Teatro (Scuola Europea per l’Arte dell’Attore, Itàlia, A. Humet) i al Col.legi del teatre amb Jordi Godall. S’ha format també amb Susanna Egea, Miquel Moritz, Jordi Vilà, Professionalment ha treballat sota la direcció de Mario Gas, Jordi Purtí, Eles Alavedra, Marc Rosich, J. Pérez Solé i Iván Beltrán, entre d’altres.

MARTA INFANTE

Marta Infante

La mezzosoprano lleidatana ha cantat amb les principals orquestres del nostre País com Orquestra Nacional d’Espanya, l’OBC, orquestra de RTVE,  Filarmònica de Màlaga, Orquestra del gran Teatre del Liceu,ORCAM, Real Filramonia de Galicia,   Orquestra Simfònica de Navarra, Simfònica de Bilbao, entre d’altres i ha treballat amb directors com J. Vila, A. Ceccato, L. Botstein, E. Colomer,Robert Howarth, Vaclav Luks, Enrico Onoffri, Giovanni Antonini, F.M. Sardelli, Paul Goodwin, Ottavio Dantone, Richard Egarr, Rinaldo Alesandrini,  C. Kalmar, K. Bakels, V.Pablo Pérez, Paul Daniels, Josep Pons, etc..

Ha participat en produccions operìstiques al Gran teatre del Liceu, Teatro Real de Madrid, Teatro gayarre i Baluarte de Pamplona, A la Llotja de Lleida, Moravsko slezské divadlo a Ostrava ( txèquia). 

Ha cantat en els principals  festivals  europeus de música antiga  com  Bienale de Venecia,  The Bijloke ( Bèlgica) Festival Baroque de Sablé, Janackuv Maj i Concentus Moravie ( Txèquia)Oslo International Church Music Festival, Gulbenkian de Lisboa, Concentus Moravie , Festival de Fribourg, Torroella de Montgrí, Festival de música  antiga de Sevilla, Festival d’Aranjuez, etc , així com  als principals auditoris d’ Orient mitjà, Japó, Xile, Cuba  i  al Mozarteum d’ Argentina, Uruguay,  Brasil i Mèxic.

Entre la seva extensa discografía destaquen, Alto cantatas de Telemann, Tonos al arpa  y  Cantate Contarini, amb M. Vilas, les òperes Amoer aumenta el valor de Nebra y La guerra de los gigantes de Durón,  i Cançons de A.Dvorák amb  el pianista Jorge Robaina.

fotoedu

Eduard Mas

L’Eduard es llicencià en Història de l’Art a la Universitat de Barcelona i seguidament inicià els seus estudis musicals a la Guildhall School of Music and Drama de Londres, d’on es graduà del Curs d’Òpera el 2018. Fou becat per The Amar-Franses & Foster-Jenkins Trust i el Help Musicians Trust. Recentment ha debutat al Palau de la Musica de Barcelona amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, al Festival Live Victòria i al Schubert Lied a l’Auditori de Barcelona.

Ha participat en nombroses masterclasses amb reconeguts intèrprets de lied com Elly Ameling, Christa Ludwig, Robert Holl, Roger Vignoles, Helmut Deutsch, Julius Drake (Schubert-Institut, Àustria); Wolfgang Holsmair (Wigmore Hall, Londres) i Wolfram Rieger (Assosiació Franz Schubert, Barcelona). En òpera, ha interpretat els rols de Chevalier de la Force i Aumonier, Dialogues des Carmelites de Poulenc; Hoffmann, The Tales of Hoffmann d’Offenbach; Rinuccio, Gianni Schicchi de Puccini; Nika Magadoff, The Consul de Menotti; Ferrando, Cosí Fan Tutte de Mozart.

nestorpindado fosc_2

Néstor Pindado

Baix-baríton de Terrassa i format a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb Lambert Climent en especialitat de música antiga, debuta el 2014 a l’Auditori de Barcelona i a 2015 al Palau de la Música Catalana i al Festival Castell de Peralada. El 2018 guanya el segon premi del concurs líric internacional “Germans Pla, ciutat de Balaguer”. El seu interès musical abasta des de la música medieval fins a la música clàssica contemporània, amb gèneres tan diversos com el lied, l’òpera, l’oratori o la polifonia. De veu càlida, profunda i vellutada, ha col·laborat tant amb ensembles de petit format com amb formacions més extenses a les principals sales concertístiques i teatres del país i Europa, entre les que podem destacar el Gran Teatre del Liceu o el Teatro Real, l’Auditorio Nacional, i festivals de la talla del Festival de música antiga d’Utrecht o el Festival de música contemporània OFF Liceu. Entre els projectes de 2019 destaca la participació a Madama Butterfly a la Royal Opera House de Oman dirigit per Marco Armiliato.

Comparteix: