L’OJC canta amb Toldrà i Ferrer

Diumenge 11 de març – 19 h

Lleida. Auditori Enric Granados

Dijous 29 de març – 21 h

Cervera. Paranimf de la Universitat

Diumenge 22 d’abril – 19 h

Barcelona. Auditori AXA – Illa Diagonal – Reserva d’entrades

La música catalana del s. XX té noms propis molt significatius, alguns instal·lats en el propi país i d’altres desplaçats a l’estranger per circumstàncies històriques diverses. Entre els primers, trobem Eduard Toldrà i Rafael Ferrer, tots dos caracteritzats per una fina sensibilitat hereva de la gran tradició i influència francesa de la qual la música catalana n’és deutora, i que en aquest programa hem volgut reflectir.

Delicada música vocal catalana, interpretada per les exquisides veus de Júlia Farrés-Llongueras i Roger Padullés, es donen la mà en aquest programa amb la refinada música de Ravel i Debussy.

PROGRAMA
  • M. Ravel. Ma mère l’Oye
  • E. Toldrà. Cançons
  • R. Ferrer. Foixanes
  • C. Debussy. Petite Suite
Soprano: Júlia Farrés-Llongueras
Tenor: Roger Padullés

Director: Alfons Reverté

Júlia FarrésLlongueras

Soprano

Julia2_2

Nascuda a Sant Cugat del Vallès, realitza els seus estudis amb Mati Pinkas (Catedràtica de l’Acadèmia Estatal Superior de Sofia, Bulgària), perfeccionant-se més tard amb Renata Scotto a l’Òpera Studio de l’Acadèmia “Santa Cecilia” de Roma.

El 2010 resulta premiada en els concursos “Premio Internazionale di Santa Chiara” (Nàpols) i “Concours International de Belcanto Vincenzo Bellini” (París).

Debuta amb l’òpera “Manon” (J.Massenet) a l’Òpera de Sabadell, al que seguiran títols com “Roméo et Juliette” (Ch.Gounod), “Die Zauberflöte”, (W.A.Mozart) i “Carmen” (G.Bizet). En el Teatro de la Maestranza de Sevilla canta “Das Rheingold” (R.Wagner) en la producció de La Fura dels Baus, així com “La princesa árabe” (J.C.Arriaga) a Pamplona (Baluarte) i Madrid (Teatro de la Zarzuela). Participa en festivals internacionals com el “Paphos Aphrodite Festival” de Xipre (“Così fan tutte”, W.A.Mozart) i en diferents edicions del Festival Internacional “Castell de Peralada” amb “Il trovatore” (G.Verdi) i “Das Liebesverbot” (R.Wagner), aquest últim títol amb una versió reduïda per a orquestra de cambra procedent del “Bayreuth Festspiele”. Ha protagonitzat les sarsueles “Bohemios” (A.Vives), “Cançó d’amor i de guerra” (R.Martínez-Valls) i “Katiuska” (P.Sorozábal).

En el gènere de l’oratori ha cantat la “Krönungsmesse” i “Requiem” de W.A.Mozart, “Stabat Mater” de G.B.Pergolesi, “Ein Deutsches Requiem” de J.Brahms o “Requiem” de G.Fauré entre d’altres. L’activitat liederística ocupa un espai rellevant dins del seu repertori, actuant acompanyada pels pianistes Robert Lehrbaumer, Stanislav Angelov o Husan Park en nombroses sales a Espanya, Alemanya, Finlàndia i Itàlia. Junt amb la pianista Antonia Valente participa en l’exposició sobre el pintor valencià Joaquín Sorolla organitzada per la Fundació La Caixa amb el concert-conferència “Colors de llum marina. Paisatges musicals a l’època de Sorolla”, realitzant concerts a Palma de Mallorca, Saragossa, Lleida o Sevilla entre d’altres. Interessada també pel repertori del segle XX i XXI, interpreta la integral dels “Lieder” d’Anton Webern, “Pierrot lunaire” de Schönberg, i junt amb el quartet de percussió “Esclats”, les obres “La sombra de mi alma” de Roland Schmidt (estrena absoluta), “Espejo desierto II” d’Agustí Charles i “Hommage À Ball” d’Ígor Lešnik.

Com a solista ha estat acompanyada per l’OBC, Orquestra de la Comunitat de Madrid, Prague Philharmonic Orchestra, Berlin Kammerorchester, Orchestra Città di Ferrara, ONCA, Orquestra de Cadaqués, Orquestra Simfònica de València, OJC  o Orquestra Simfònica Victòria dels Àngels entre d’altres, i ha treballat amb directors com Marco Guidarini, Roberto Rizzi-Brignoli, Pedro Halfter, Gerard Claret o Fausto Nardi entre d’altres.

Realitza gravacions per RNE, Catalunya Ràdio i “Bayerische Rundfunk”. La passada temporada va presentar junt amb el pianista Daniel Blanch al Palau de la Música Catalana el disc “L’abril ha florit”, primer enregistrament de l’obra integral per a veu i piano del compositor i violinista Rafael Ferrer (1911-1988) sota el segell La mà de Guido.

Recentment ha realitzat una gira de concerts per Itàlia amb el guitarrista Massimo Felici i ha debutat el rol de Micaela en l’òpera “Carmen” (G.Bizet) amb la Orquesta del Reino de Aragón (ORA).

Roger Padullés

Tenor

roger_padulles_portrait_17 2

Nascut a Sallent i posteriorment establert a Valls, el tenor Roger Padullés inicià la seva formació vocal a l’Escolania de Montserrat. Com a solista estudià a Barcelona amb J. Proubasta i l’any 2001, atret pel Lied alemany, es traslladà a estudiar cant a Freiburg im Breisgau (Alemanya) becat per la Generalitat de Catalunya amb R. Pinheiro. El 2004 obtingué els títols de « Kunstlerische Ausbildung » i « Solisten Studium » en les especialitats de Lied-Oratori i d’Òpera. L’any 2009 guanyà el Segon premi al Concurs Internacional Francesc Viñas, així com el premi Plácido Domingo.

Format operísticament en l’Opéra-studio del teatre d’Estrasburg (França), incià tot seguit una carrera professional que l’ha dut a cantar, entre altres, al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, el Teatro Municipal de Santiago de Chile, a l’Opéra National du Rhin, al Concertgebouw d’Amsterdam, al Teatro Real de Madrid, Capitole de Toulouse o al Palau de les Arts de València.

Un dels projectes que li han proporcionat més èxits ha estat el paper de Tamino en l’adaptació de La flauta màgica feta pel director teatral Peter Brook en una gira mundial que l’ha portat a Argentina, Chile, Brasil, Mèxic, Japó, Taiwan, Corea del Sud, Austràlia, Hong Kong, Itàlia, França i Rússia. Ha treballat també amb directors com Zubin Mehta i directors d’escena com Christoph Marthaler, Chen Kaige o Laurent Pelly.

Actua regularment en concerts de Lied i Oratori per tota Europa, en sales com el Capitole de Toulouse, l’Opéra National du Rhin a Estrasburg o al Rosenblatt Recital Series de Londres. Al seu repertori hi ha els principals cicles del Lied i Oratori del repertori centre-europeu. Els anys 2015 i 2017 ha rebut el Premi Enderrock al millor disc de clàssica de l‘any per “Mompou songs” i per “Tossudament Llach”, respectivament.