Entrada gratuïta amb reserva prèvia. Aforament limitat – Reserva d’entrades
Una vetllada musical on veus i instruments de corda dialoguen, proposant-vos àries i duets d’autors que no necessiten gaires presentacions. Música de Mozart, Händel, Vivaldi, Rossini… entre d’altres, de la mà de la mezzosoprano Marta Infante i el baríton Toni Marsol, dos internacionals cantants lleidatans que actuen al costat dels músics de la nostra orquestra, l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, l’OJC.
Programa
Allegro
Non piu andrai…, baríton
Là ci darem la mano, mezzo i baríton
Gavotte II
Lascia ch’io pianga…, mezzo
Ombra mai fù…, baríton
Nel profondo…, mezzo
Dunque io son…, mezzo i baríton
Toni Marsol, baríton
Guillermo Prats, contrabaix
Mezzosoprano
La mezzosoprano lleidatana ha cantat amb les principals orquestres del nostre País com Orquestra Nacional d’Espanya, l’OBC, orquestra de RTVE, Filarmònica de Màlaga, Orquestra del gran Teatre del Liceu, ORCAM, Real Filramonia de Galicia, Orquestra Simfònica de Navarra, Simfònica de Bilbao, entre d’altres i ha treballat amb directors com J. Vila, A. Ceccato, L. Botstein, E. Colomer, Robert Howarth, Vaclav Luks, Enrico Onoffri, Giovanni Antonini, F.M. Sardelli, Paul Goodwin, Ottavio Dantone, Richard Egarr, Rinaldo Alesandrini, C. Kalmar, K. Bakels, V.Pablo Pérez, Paul Daniels, Josep Pons, etc.
Ha participat en produccions operìstiques al Gran teatre del Liceu, Teatro Real de Madrid, Teatro gayarre i Baluarte de Pamplona, A la Llotja de Lleida, Moravsko slezské divadlo a Ostrava (Txèquia) i la temporada 19-20 debutarà al Teatre Calderón de Valladolid amb l’òpera Un ballo in maschera de verdi.
Ha cantat en els principals festivals europeus de música antiga com Bienale de Venecia, The Bijloke (Bèlgica) Festival Baroque de Sablé, Janackuv Maj i Concentus Moravie (Txèquia) Oslo International Church Music Festival, Gulbenkian de Lisboa, Concentus Moravie , Festival de Fribourg, Torroella de Montgrí, Festival de música antiga de Sevilla, Festival d’Aranjuez, etc , així com als principals auditoris d’ Orient mitjà, Japó, Xile, Cuba i al Mozarteum d’ Argentina, Uruguay, Brasil i Mèxic.
Entre la seva extensa discografía destaquen, Alto cantatas de Telemann, Tonos al arpa y Cantate Contarini, amb M. Vilas, les òperes Amoer aumenta el valor de Nebra y La guerra de los gigantes de Durón, i Cançons de A.Dvorák amb el pianista Jorge Robaina.
Baríton
Inicia la seva carrera al Conservatori de Cervera per acabar-la a Barcelona, amb Carmen Bustamante, obtenint el Premi d´Honor de Cant en el Conservatori Superior de Música del Liceu.
De les seves interpretacions han destacat el Papageno de la Flauta Màgica, el Figaro de Le Nozze di Figaro i el Don Giovanni i el Leporello de Don Giovanni de Mozart, el Gianni Schicchi, el Marcello de la Bohème i Scarpia de Tosca de Puccini, l´Escamillo de Carmen de Bizet, Don Magnifico i Dandini de la Cenerentola de Rossini, el Germont de la Traviata, el Jago de l’Otello i el Falstaff del Falstaff de Verdi o el Malatesta del Don Pasquale i el Dulcamara de l’Elisir d’amore de Donizetti entre d´altres, a demés d’oratoris com les Passions de Bach, el Messies de Händel, els Requiems de Mozart, Fauré i Brahms, la Creació de Haydn, la 9a simfonia de Beethoven o els Carmina Burana d’Orff amb El Orfeón Donostiarra, El Orfeón Pamplonés, el Coro de RTVE, la ORCAM i La Fura dels Baus. I també, dins la música del nostre temps, obres de compositors actuals com E. Ferrer, A. Guinovart, J. A. Amargós, M. Vila, S. Fidemraizer, Diego dall’Osto, D. G. de la Rubia, E Diago, Antoni Parera-Fons o Carles Santos, entre d´altres, de qui ha estrenat i gravat diverses òperes.
Ha col.laborat en diferents ocasions amb la Capella Reial de Catalunya que dirigiex Jordi Savall i també ha cantat sota la batuta de directors com Michel Plasson, Gianandrea Noseda, Evelino Pidò, Pablo Heras-Casado, Josep Pons, Antoni Ros-Marbà, Víctor Pablo Pérez, Andrew Davis, Riccardo Frizza, Pinchas Steinberg o Mark Wigglesworth, entre d’altres, treballant amb orquestres com la Simfònica del Vallés, l´Orquestra Barroca Catalana, L´Orquestra Nacional d´Andorra, l´Orquestra de Cadaqués, la Orquesta Filarmónica de Málaga, l´Orquestra del Teatre Lliure, l’Orquesta Oviedo Filarmonía, Orquesta Sinfonica y Coro de Radiotelevision Española, Orquestra Julià Carbonell de les Terres de Lleida, Orquestra Càmera Musicae, Orquestra del Gran Teatre del Liceu, Orquesta Sinfónica de Navarra, Orquesta Ciudad de Granada, Orquesta Sinfónica i Orquesta i Coro de la Comunidad de Madrid, Cor i Orquestra Simfònica de la BBC de Londres, etc.
Dins les darreres temporades d´Òpera del Gran Teatre del Liceu ha participat en les produccions de «Rusalka» de Dvorák, «Cendrillon» de Massenet, «Il Prigioniero» de Dallapiccola, «La Traviata» i «Rigoletto» de Verdi, el «Don Giovanni» de Mozart , “Andrea Chénier” de Giordano i “l’Italiana in Algieri” de Rossini. També ha cantat «la Clementina» de Boccherini», l’estrena labsoluta de l’òpera «María Moliner» de A. Parera Fons i «El Cantor de Méjico» al Teatro de la Zarzuela de Madrid, i «Roméo et Juliette» de Gounod al Teatro Real, juntament amb l’estrena europea de l’òpera «Dead man walking» de J. Heggie, producció que també ha cantat al Barbican Center de Londres amb gran acollida per part del públic i, més recentment, l’estrena absoluta de l’Òpera “Je suis Narcissiste” de Raquel García-Tomás. Ha participat en l’estrena de la temporada del 20è aniversari de la reobertura del Gran Teatre del Liceu, cantant el “Ping” a l’òpera Turandot de Puccini.
Violí
Neix a Catellnou d’Oluges, inicia els seus estudis musicals a Cervera als set anys sota el mestratge de Josep M. Alpiste, Joan Oliver i M. Victória Fernández. Posteriorment es desplaça a Barcelona per seguir els estudis superiors al Conservatori Superior de música de Barcelona amb la professora Eva Graubin.
Obté el títol superior de violí i el de música de Cambra.
Participa en nombroses Orquestres. L’Orquestra de Cambra de Cervera, l’Orquestra de Cambra de la Noguera, l’Orquestra del TeatreNeu de Barcelona, del Casino Menestral de Figueres, dels Solistes de Barcelona, de la Cameratta de Barcelona, de l’Orquestra de Cambra de Lleida, l’Orquestra de Cambra de Mollerussa entre altres.
I forma part de diversos grups de Cambra. El Trio Enixe, Trio Reus, Cluster Ensemble, Trio Florestan.
Actualment és membre de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida-OJC i del Trio Meraki, i fa diverses col·laboracions a l’Orquestra Victòria del Àngels, Ensemble XXI i l’Orquestra Nacional d’Andorra.
Violí
S’inicia en els estudis musical a la seva ciutat natal, Balaguer. Continua la seva formació al Conservatori de Lleida sota el mestratge de Gabriel Vintró, per després seguir a Barcelona amb Santiago Juan, amb qui acaba els estudis superiors.
Ha rebut consells de mestres com Corrado Bolsi, Kai Gleusteen, Sergi Vicente, entre d’altres. Ha participat en diverses formacions de música de cambra, d’entre les més rellevants el quartet Scherzo i el trio Silenci, també fa duet amb la guitarrista Montse Pijuan.
És membre fundadora de l’Orquestra de Cambra de la Noguera i col·laboradora habitual de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida-OJC. Combina la seva faceta artística amb la pedagoga com a professora de violí del Conservatori de Música de Tarragona.
Viola
Eduard Boleda neix a Verdú i inicià els estudis musicals a l’Escolania de Montserrat, posteriorment els completà sota el mestratge de Joan Pàmies i Enrique Santiago, amb qui obtingué el títol superior de viola.
Actualment és professor de viola al Conservatori de Lleida i a les Escoles de Música de Tàrrega i de Mollerussa.
És component de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida-OJC de la qual n’és el viola solista, i així mateix col·labora amb diferents formacions orquestrals com l’Orquestra de Cambra Catalana, Grupo Enigma de Zaragoza, Orquestra Simfònica de la Coruña, Orquestra de Cambra de l’Emporda, Orquestra de Vila-seca, etc. i en formacions cambrístiques com el Trio Florestan, Quartet Prysma, Grup 3.4, Octet Col·lage, Grup Arpe Diem, etc.
Violoncel
Va realitzar els estudis superiors de violoncel amb Amparo Lacruz al C. S. M. del Liceu.
Ha format part de nombroses agrupacions cambrístiques; entre les quals destaquen l’Orquestra de Cambra de la Noguera, el Duo Sancho-Gallén, el Quartet Delarc i el Trio Stalzim.
És col·laborador de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida-OJC.
Contrabaix
Neix a Barcelona el juny de 1961. Obté el grau Superior de contrabaix clàssic al conservatori del Bruc de Barcelona i de música moderna a l’ESMUC.
Ha tocat en diverses formacions de jazz com «Beboporum», «Madagascar». «Big Band del Taller de Músics», «Albert Guinovart Ensamble».
Ha col·laborat amb Lluís Vidal, Jorge Pardo, Perico Sambeat, Joan Albert Amargós. Ha tocat en diversos musicals:, «Flor de Nit», «T’odio Amor Meu», «La Bella Helena», «Cal dir-ho», «Sweeney Todd», «Guys and Dolls», «West Syde Story» , «a Little Night Music». «Mar i Cel», «Mikado» i «Boscos a dins».
Ha format part de l’orquestra de cambra de Reial Cercle Artístic, Orquestra de al Teatre Lliure, acompanya Maite Martín, a «Néboa», Laura Simó, i el Cor Vivaldi. És primer contrabaix de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida
.