Bases per al procés de selecció de la direcció titular i artística de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (Fundació Julià Carbonell)
1.- DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE
L’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida – OJC, promoguda per la Fundació Julià Carbonell, va néixer l’any 2002 amb l’impuls de la Diputació de Lleida, com a eina cultural al servei del tot el territori i amb l’objectiu de facilitar l’accés a la música en diferents formats a totes les persones sense excepció. La Paeria de Lleida també s’hi va sumar posteriorment com a entitat participant i donant suport a l’OJC.
L’OJC s’ha desplaçat des dels seus inicis de manera habitual per tots els indrets del territori amb la finalitat d’acostar la seva programació de concerts a tothom de manera continuada.
És especialment destacable com l’Orquestra ha trencat barreres tradicionals a l’accés a la cultura arribant, sense perdre el rigor artístic, a col·lectius i poblacions que mai havien tingut l’oportunitat de gaudir de l’activitat d’una orquestra, portant la seva música a entorns com escoles rurals, entitats socials, hospitals, residències de gent gran, centres penitenciaris…
L’orquestra també s’ha implicat en projectes que impulsen i incentiven la creació musical i la recerca musicològica, col·laborant al llarg dels anys amb directors convidats i destacats solistes.
A més, l’Orquestra també ha tingut l’oportunitat de tocar en escenaris emblemàtics del país com el Palau de la Música Catalana, el Gran Teatre del Liceu o l’Auditori de Barcelona.
Alfons Reverté Casas n’ha estat el director titular i artístic.
Per a més informació sobre l’activitat de la Fundació i la seva gestió podeu adreçar-vos al web www.ojc.cat
2.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Seleccionar un director/a titular i artístic/a per a la Fundació Julià Carbonell que serà responsable de la programació, direcció i desenvolupament de l’activitat artística de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida – OJC (Fundació Julià Carbonell).
3.- FUNCIONS I RESPONSABILITATS
Correspon al director/a titular i artístic/a
- Planificar, coordinar i impulsar la programació artística.
- Elaborar i presentar al Patronat la programació artística.
- Executar els programes per a complir els objectius del pla d’actuacions en matèria artística.
- Col·laborar en la gestió i el funcionament ordinari de la Fundació.
- Generar i elaborar contingut artístic a efectes de comunicació.
- Actualitzar, a partir del llegat de l’orquestra, la programació a la realitat de la Fundació i als públics actuals, marcant estratègies artístiques de futur.
- Potenciar la programació de l’Orquestra en tots els seus formats (simfònic, cambrístic, etc.), així com la part educativa, social i territorial.
4.- CRITERIS DE VALORACIÓ
En el procés de selecció, es valoraran especialment els següents criteris:
- Experiència en la direcció i programació artística.
- Experiència en la direcció i programació simfònica i en altres formats.
- Experiència en projectes educatius i socials.
- Experiència en projectes innovadors i formats diversos.
- Habilitats de lideratge i gestió; empatia, comunicació, adaptabilitat.
- Coneixement de la realitat cultural i social de les comarques lleidatanes i del país i capacitat de reconèixer i arribar a tots els públics.
- Coneixement i connexió del circuit musical.
- Formació musical i en direcció d’orquestra.
5.- REQUISITS DE LA CANDIDATURA
Per participar en aquest procés selectiu, els /les aspirants hauran d’estar en possessió dels següents requisits:
- Ser ciutadà/na de la Unió Europea, de l’Espai Econòmic Europeu o de Suïssa, o ser descendent o cònjuge d’aquests ciutadans amb els mateixos drets de residència. També poden participar persones d’altres països que disposin de permisos de residència i treball vigents.
- Disposar de tots els requisits per poder ser contractat.
- Posseir la capacitat funcional per l’execució de les tasques pròpies del lloc de treball.
- No incórrer en cap de les causes d’incapacitat per incompatibilitats legals.
- Es requereix coneixement del català.
- Disposar de carnet de conduir i vehicle.
6.- CONDICIONS LABORALS
- Durada del contracte: Dos anys prorrogables a quatre (dos anys + 1 + 1).
- Període de prova: 6 mesos.
- Dependència i coordinació: dependència del patronat de la Fundació i coordinació amb la coordinació general i la gerència.
- Retribució: 38.000 € bruts anuals en concepte de direcció artística. La retribució per concert serà de 1.500 € bruts.
- Tipologia de contracte: contracte laboral. S’autoritza la comptabilitat amb altres activitats artístiques sense que afectin la contractació prevista en aquestes bases.
7.- PROCEDIMENT DE DESIGNACIÓ
El patronat de la Fundació Julià Carbonell ha constituït una comissió de valoració que analitzarà i valorarà les candidatures. La proposta escollida serà presentada al mateix Patronat que aprovarà i designarà la nova direcció titular i artística.
8.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, ACREDITACIÓ DE REQUISITS I MÈRITS
Les persones interessades a prendre part d’aquest procés selectiu disposaran fins al dia 10 de novembre de 2024, inclòs, per presentar la documentació requerida. La documentació s’haurà de trametre via correu electrònic a convocatoria@ojc.cat
Documentació requerida:
- CV
- Escrit de motivació per presentar-se a la convocatòria
- En documents adjunts, tota aquella documentació complementària i material audiovisual (enllaços…) en relació amb els apartats de requisits i criteris de valoració.
La Fundació podrà en qualsevol moment exigir la presentació dels documents originals per verificar-ne l’autenticitat, o exigir la presentació d’una còpia compulsada.
9.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS DE SELECCIÓ
- Primera fase: inscripció i presentació de la documentació. Termini fins al 10 de novembre, inclòs.
- Segona fase: selecció d’aspirants que passen a la següent fase.
- Tercera fase: encàrrec del projecte artístic als/les aspirants seleccionats.
- Quarta fase: valoració dels projectes lliurats.
- Cinquena fase: entrevista amb els aspirants seleccionats.
L’organització comunicarà els/les aspirants que passen a les següents fases. La comissió de valoració es reserva el dret de suspendre el procés de selecció i de deixar-lo vacant.
10.- CALENDARI
- Fins al 10 de novembre: període d’inscripcions.
- Fins al 17 de novembre: avaluació i selecció dels aspirants que passaran a la següent fase.
- 18 de novembre: comunicació als aspirants seleccionats per a la següent fase.
- Fins al 6 de desembre: els aspirants seleccionats hauran de presentar un projecte de direcció artística, d’acord amb les directrius establertes i comunicades prèviament.
- Fins al 15 de desembre: avaluació i selecció dels millors projectes.
- Fins al 14 de gener: entrevistes als aspirants seleccionats amb el millor projecte.
Durant el mes de gener: designació per part del patronat i presentació de la candidatura seleccionada.