La Julià Carbonell amb Oriol Cruixent i Alba Ventura

Oliana. Església Parroquial Sant Andreu. 20 h

L’OJC s’envolta de dos gran talents com són el compositor català Oriol Cruixent i la reconeguda pianista Alba Ventura.

L’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida – OJC continua una temporada excepcional plena de concerts i d’activitat per celebrar el seu 15è aniversari. En aquesta ocasió ha programat un concert que es podrà viure aquest diumenge, 16 de juliol, a les 20 hores a l’Església Parroquial Sant Andreu d’Oliana i on donarà el protagonisme a dos excepcionals talents musicals catalans.

Per una banda Oriol Cruixent, un dels compositors del país amb més projecció, amb la seva obra “Trinoctium”, on l’espectacularitat de la percussió com a solista i les cordes aportarà una nova visió d’aquestes seccions als oients.

Paral·lelament, també tindrà un especial protagonisme la participació de la reconeguda pianista catalana Alba Ventura, interpretant el Concert op. 15 de Beethoven, conegut com el primer dels cinc concerts que aquest compositor va escriure per a piano.

Un concert dirigit per Alfons Reverté, ple de punts interessants i que s’obrirà amb l’Allegretto de la composició per a orquestra de corda “Palladio”, de Karl Jenkins, escrita el 1995 i que fa referència al gran arquitecte Andrea Palladio.

 

Oriol Cruixent – Compositor, Pianista

Guanyador unànim del 1r premi en el prestigiós concurs internacional de Composició “Dmitris Mitropoulos” (Atenes, 2007), Compositor Resident de l’Ensemble de Percussió “Opercussion”a la Bayerische Staatsoper (2013- 2015), el jove compositor i pianista català Oriol Cruixent disposa d’un extens catàleg de més de 75 opus que inclou composicions per a solo, cambra, cor, orquestra simfònica i òpera. Les seves obres han estat encarregades, interpretades i emeses internacionalment (Philharmonie Berlin, Die Glocke Bremen, Siemens Auditorium München, Musiksaal in der Kongresshalle Nürnberg, Auditorio Nacional de Madrid, Auditori Nacional de Barcelona, Megaro Mousikis Athens, CCM Cincinnati, NCPA-Festival Beijing, Teatro de la ciudad de Shangai, Evian Music Festival, Auditorio de la USACH Santiago de Chile, Conservatori de Zagreb, Conservatori de Bucarest, Bayern4-Klassik, NDR, Catalunya Ràdio, Radio Nacional de España, ERT Greece) a càrrec d’orquestres de prestigi internacional (Münchener Rundfunkorchester, Bremer Philharmoniker, Staatskapelle Schwerin, Deutsches Kammerorchester Berlin, Detmolder Kammerorchester, Nürnberger Symphoniker, Württembergische Philharmonie Reutlingen, Orchestra of Colours Athens, Orquesta de la USACH-Santiago de Chile, OBC-Barcelona).

Enregistraments de les seves obres han estat editats pels segells discogràfics FCEC, Fuga Libera Outhere, EMI, Audite i Naxos/BR-Klassik.

Oriol Cruixent va obtenir el 1999 els Títols Superiors de Piano (Carme Vilà) i de TeoriadelaMúsica a Barcelona (“CSMMB”), obtenint Premis i Mencions d’Honor en Piano, Teoria, Harmonia i Fuga. Cruixent es formà paral·lelament en el violí i el cant, va assistir a cursos de piano amb Ramon Coll i Paul Badura-Skoda i de direcciócorali d’orquesta amb Manel Cabero i Uwe Mund, i fou membre cantor de la capella de música antiga “Capella de Santa Maria del Pi” a Barcelona.

El 2004 obtingué Oriol Cruixent el Títol Superior i el 2006 el Diploma “Meisterklasse” de Composició a la “Hochschule für Musik und Theater” a Múnic (Dieter Acker) com a Becari de la fundació DAAD “Alexander von Humboldt”. Paral·lelament va ampliar la seva formació en direcciód’orquestra amb Ulrich Nicolai, essent el seu assistent el 2004-2005.

En la seva dilatada carrera professional, més enllà de la seva intensa labor com a compositor, Oriol Cruixent ha treballat com a AssistentdeDireccióMusical al “Prinzregententheater” de Múnic (2005-2008) amb Markus Poschner, Oswald Sallaberger, Ulf Schirmer, Alexander Liebreich i Christoph Hammer; com a DocentenCorrepetició a la “Bayerische Theaterakademie August Everding” (destacant en l’acompanyament i improvisació de recitatius al Clavicèmbal, Orgue Positiu i Pianoforte, essent convidat a treballar posteriorment en teatres com l’Opéra Royal de Versailles o l’Opéra de Rouen-Normandie com a Directordecant i “baixcontinu”); com a Directord’Orquestra en enregistraments d’estudi (Bratislava Symphony Orchestra, Deutsches Filmorchester Babelsberg); com a Productorartístic en gravacions d’estudi (Ô-Celli, Fuga Libera Outhere) i com a Pianista, actuant i enregistrant amb músics de prestigi internacional (Kolja Blacher, Jens-Peter Maintz, Claudio Estay), així com amb l’ensemble de Latin Jazz simfònic “Banda do Patio”, amb qui ha realitzat gires amb orquestra com a solista (2010-2014).

 

Comparteix: